Generalforsamling 2025
Ordinær generalforsamling i TST DAGSORDEN OG REFERAT DATO OG TID: 23/4-25, kl 19.00 STED: Tst, Cafeen
Dirigent: Erik Lodahl
REFERENT: Henrik Tvermoes
2. Formandsberetning Hans Peter Holmgaard:
Beretningens hovedpunkter: I efteråret 2024 blev det konstateret, at foreningens kasserer havde begået underslæb i størrelsesordenen 1 million kroner. Foreningsens medlemstal er stabilt, ca 2300 medlemmer. Fodbold og svømning er gået lidt tilbae i medlemstal, mens gymnastik er gået frem, ca 80 nye medlemmer. Aldersmæssigt fylder de unge årgange op tet.il 12 år mest. Foreningen har omkring 220 aktive trænere/ledere. Ny afdeling måske på vej ind i foreningen: Basketball Mht kunstgræsbanen, som TST har kørt i parløb med DBU, sker der en ændring, da DBU ønsker at træde ud af samarbejdet. Foreningsblad, SPOT, udkommer som det er nu 4 gange om året Infoskærm i forhallen giver en oversigt over dagsaktuelle aktiviteter Sponsorkontrakten med Bilka forsætter. Der sponsoreres beklædning til ungdomshold. Flere afdelinger har allerede fået penge og flere er på vej. Projektet sammenhængende Tilst kommer til at sætte aftryk, bl.a. udvides parkeringspladsen med forskellige aktivitetstiltag. Byfestival: Kører videre og afvikles i år i slutningen af maj. Efterfælles ønske kobles eventet tættere op på TST mht administration og afholdelse. I 2024 udkom en bog om TST´s historie. En del af oplaget er solgt og resten købes efter aftale af TST. Bogen vil blive synlig på hjemmesiden På afdelingernes generalforsamlinger er der valgt repræsentanter til den kommende hovedbestyrelse. Det eksisterende forretningsudvalg træder tilbage og nye folk er klar til at tage over. Beretningen blev godkendt af forsamlingen.
3. Forelæggelse af regnskab for 2024 til godkendelse samt budget for 2025 Allan, midlertidig kasserer :
Allan gennemgik tallene. Det beløb vi skylder kommunen betales tilbage uden renter. Første afdrag på 300.000. Der findes ikke pt et officielt budget for 2025. Posten ”tab på debitorer” skal ses i lyset af, at tidligere kasserer har foretaget forkert bogføring af aktiver/passiver. Afdelingernes HB-kontingent pr. medlem stiger fra 129,- til 169,- årligt Kommentarer: Jens/Krolf: SPOT bør nedlægges grundet underskud Rasmus/Badminton: Får vi nogle penge tilbage fra tidligere kasserer? Det vides ikke før retssagen kører, men for nu bogføres beløbet som restance. Signe: Hvorfor lokaletilskuddet kun er på 567 tkr i 2024? Allan svarede, at det reelt er ca. 300 tkr højere, men at udbetalingen fra Kommunen er mindre grundet regulering af for meget udbetalt støtte i tidligere år. Signe mente at det burde fremgå af regnskabet hvad der reelt er indtægt/lokaletilskud (med det fulde beløb) og andet sted i regnskabet tilsvarende fremgå hvad der er tilbagebetalt af gæld/for meget udbetalt støtte for tidligere år. Således at indtægter/udgifter altid er retvisende, uanset om indtægterne er anvendt til at betale af på evt. gæld, investeringer, drift eller andet. På den måde kan man også i regnskabet følge den reelle restgæld til Aarhus Kommune, fremfor at noget af gælden er gemt under mindre udbetaling af lokaletilskud, når det ikke hænger sådan sammen. Renée: Hvor indgår lejen for borde/stole jeg har betalt i 2024? Allan forklarede hvor det burde indgå, men at beløbene desværre ikke var kommet ind i regnskab, men det vil blive efterreguleret. Yderligere kunne ikke kommenteres. Dan/Badminton: Vil det ikke være en ide at vente med at tilbagebetale indtil vi ved om vi får nogle penge ind fra tidligere kasserer? Marcus: FU kigger på dette
4. Behandling af indkomne forslag :
Dan havde nogle spørgsmål til udgiftsdelen i Tennis. Allan forklarede. Det hænger bl.a. sammen med etablering af to nye baner – en udgift som delvist er dækket af en fondsansøgning. Spørgsmål om udgift til kridtning: At der er stor forskel fra år til år skyldes, at der købes ind i store mængder. Ifølge Marcus overvejes der alternativer.
Rasmus/badminton: Ikke så meget et forslag, mere et spørgsmål om hvor vidt der er taget skridt ift renovering af taget på TST-hallen. Problemet med indtrængende vand eksisterer stadig. Michael svarede, at tagryggen er skiftet, derudover er der ikke indhentet nye tilbud. Tino/Løb: Løbeklubben efterlyser et værested, hvor de kan mødes før og efter træning til socialt samvær. Gerne et sted i nærheden af TST, alternativt vil man kigge sig om i nærområdet. Bl.a. Karina, Dan, Rasmus og Nicolai argumenterede for at bruge cafe, mødelokaler, omklædningsrum. Signe: Et dialogmøde med kommende FU kunne være en mulighed. Tino/Løb accepterede dette og der blev ikke stemt i forsamlingen.
5. Valg af hovedformand for 1 år :
Jesper blev valgt og præsenterede oplæg fra det nye FU. Oplægget er vedhæftet dette referat. Oplægget indeholder bl.a. en QR-kode til brug ved indsamling af penge til TST – en opfordring til alle (i nærområdet) til at støtte klubben økonomisk, da vi jo er udfordret grundet det økonomiske underslæb.
6. Valg af hovedkasserer for 2 år :
Signe Kirch Groth blev valgt.
7. Valg af 1-2 medlemmer til FU for 2 år :
Marcus Fich og Reneé Langlo blev valgt
8. Valg af 2-3 medlemmer for 1 år :
Henriette Gregersen og Martin Slot blev valgt.
9. Valg af statsautoriseret revisor :
Beierholm genvalgt
10. Valg af to revisorer og en revisorsuppleant :
Erik og Mike fortsætter
11. Eventuelt :
Jørgen Lundsgaard: Der bør kigges på SPOT. Det indholdsmæssige halter og det samme gør økonomien. Jesper: Tak til det tidligere FU, Allan, Michael, Hans Peter og Henrik.